Jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) alapjául a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései szolgálnak. Célja, hogy az Eladó (továbbiakban Áruház) és a Vásárló (továbbiakban Ügyfél) szolgáltatásnyújtással kapcsolatos kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozza. Rendelés leadásával az Ügyfél szerződést köt az Áruházzal, egyúttal kijelenti, hogy az Ügyfeleknek szóló tájékoztatásokat elolvasta és tudomásul vette.

A szerződés tárgya

A www.emishop.hu Webáruház (továbbiakban Áruház) lakberendezési cikkeket (továbbiakban Termék) árusít végfelhasználók számára a Vásárló megrendelése alapján.

A szerződéskötés (rendelés), személyesen, telefonon vagy e-mailben, elektronikus úton történik, magyar nyelven. A rendelés leadása az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget jelent. Az árlistában feltüntetett ár végleges (ÁFA-val). Az áru ára "raktári ár", tehát nem tartalmazza a szállítási költségét.

Az árut a GLS vagy a DPD futárszolgálatán keresztül juttatja el az Áruház a Vásárlóhoz. Az árakat az Áruház határozza meg a szállítási mód és az áru értékének a függvényében.

Szállítási idő és fizetési feltételek

Az áru kiszállításának általános időpontja utánvétes és bankkártyás megrendelés esetén az adott vagy azt követő munkanap. A feladást követően az árut a GLS vagy a DPD futárszolgálat szállítja ki az Ügyfél által megadott szállítási címre. A feladás a küldemény útját jelzi az Áruház raktárjából a GLS vagy DPD futárcégig. A megrendelések feldolgozása beérkezésük sorrendjében történik. Amennyiben a megrendelt áru a megrendelés időpontjában nincs raktáron, erről az Áruház a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatja.

Amennyiben az Áruház nem dönt másképp, a szállítási költség a Vásárlót terheli. Az eladó jogosult a megrendelést csak részben teljesíteni, de mindig csak a Vásárló beleegyezésével. Az Ügyfél köteles a kiszállított áru vételárát postaköltséggel együtt megtéríteni. Az Ügyfél az áru tulajdonjogát csak a teljes ár megtérítése napján szerzi meg. A számlát és az összes egyéb kísérő levelet az áruval együtt küldődik meg a Vásárlónak. Az Ügyfél és az Áruház közötti kapcsolattartás elsősorban e-mailen, ill. telefonon folyik.

Elállás a szerződéstől

Az Áruház fenntartja a jogot a megadott rendelés törlésére, ha műszaki probléma vagy emberi mulasztás miatt az e-shopban feltüntetett ár aránytalan a kínált áru értékével.

A fogyasztóvédelmi törvény szerint a távollévők közötti szerződéskötéseket szabályozó 45/2014. Kormányrendelet alapján az Ügyfélnek jogában áll utólag, az áru átvétele után 14 napon belül elállni a vásárlástól.

Az Ügyfél a szerződéstől való elállási jogát írásban, e-mailben vagy telefonon gyakorolja. A bejelentést követő 14 naptári napon belül az Ügyfélnek kötelessége a terméket visszaküldeni az Áruház részére, azok minden tartozékával, és lekezelt garancialevelükkel egyetemben. Az eredeti számla megléte nem kötelező, ill. a termékek bontatlansága sem követelmény. A visszaszállítás költségei az Ügyfelet terhelik. A szerződéstől való elállást követően az Áruház köteles a Vásárlónak a szerződés alapján vagy azzal összefüggésben a Vásárlótól kapott valamennyi fizetését, beleértve az áruk Vásárlónak való kiszállításának költségét is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 14 nappal az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően maradéktalanul megtéríteni. Megegyezés alapján a visszatérítés más, azonos értékű áru ellenében is teljesíthető, amelyet akár másik vásárlói megrendeléssel, akár külön küld az Áruház. Ezen áru külön feladása esetén (árucsere esetén) postaköltség és csomagolás nem kerül felszámításra. A Vásárló nem állhat el az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya olyan áru értékesítése, amely tulajdonságai miatt nem visszaküldhető, vagy kifejezetten egy megadott fogyasztónak legyártott termék.

E-shop

A megrendelés elküldése előtt a Vásárló köteles megismerni az adott áruház szerződési, üzletviteli és reklamációs feltételeit.

Az interneten leadott rendelések a Vásárlóra nézve az elküldést követően minden esetben kötelező érvényűek. A Vásárló által nem rendeltetésszerűen használt webáruházat ért károkért a Vásárló felel.

 

Záró rendelkezések

A fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről szóló 391/2015. sz. törvény értelmében a fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel élni, ha elégedetlen a panaszkezelés formájával, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait.

A fogyasztó jogosult az AVR-szervezet ADR megindítását kérni, ha az eladó a benyújtott kérelemre nemleges választ adott, vagy a feladástól számított 30 napon belül nem válaszolt.

Az itt található link az ADR-platformhoz vezet, amelyen keresztül a fogyasztó ADR indítását kérheti.

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Jelen általános szerződési feltételek minden módosítása kizárólag írásban történik, és legkésőbb hatálybalépésének napján közzétételre kerül az eladó honlapján.

Az itt megjelenő általános üzleti feltételek 2010. szeptember 29.-től érvényesek.

PANASZKEZELÉSI POLITIKA

Panasztétel joga

Ha a megvásárolt áru sérült vagy hibás, a vevőnek jogában áll azt reklamálni. A helyes elbíráláshoz elengedhetetlen, hogy a reklamált áru tiszta, hiánytalan legyen és megfeleljen a higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek. A vásárló az áru használata során köteles az általánosan ismert szabályokon túl a jótállási jegyben, illetve az áru használati és gondozási utasításában meghatározott feltételeket megismerni, a leírtakat minden körülmények között betartani és annak megfelelően használni és gondozni a terméket. Ha a meghibásodás vagy sérülés a nem rendeltetésszerű használatból ered, a garancia érvényét veszti.

 

Az reklamáció helye és módja

Panaszokat írásban postai úton vagy e-mailben a következő címeken lehet benyújtani: EMI-Sabinov, s.r.o., Pod Švabľovkou 2100, 083 01 Sabinov, info@emishop.hu,  érdeklődni lehet munkanapokon a +36 1 323 7346 –os telefonszámon.

A reklamált árut személyesen, a Magyar Postával vagy futárszolgálattal lehet elszállíttatni a GLS Európa u. 2, Alsónémedi 2351, Magyarország címre.

A reklamált termék visszaküldésével kapcsolatos szállítási költségek kizárólag a vásárlót terhelik. Utánvétes reklamációt nem fogadunk el. A reklamált termék a vásárló részére történő ismételt kiszállításának költségei az eladót terhelik. A reklamációnak tartalmaznia kell a reklamáció tárgyát képező hibák leírását és a vásárlását igazoló okiratot - számlát, jótállási jegyet vagy postai szállítólevelet. A hibaszavatossági jogok (reklamáció) gyakorlásához elegendő a felsorolt ​​dokumentumok egyike.

A panasztételi eljárás azon a napon kezdődik, amikor a panaszról szóló értesítés és a reklamált áru kézbesítésre kerül a vásárlótól az eladóhoz.

Az Áruház felelőssége

Az Áruház felelős azért, hogy az eladott áru minősége és a felhasználási adottsága rendelkezzen az általánosságban elvárt, az eladó vagy a gyártó által megadott tulajdonságokkal, megfeleljen a követelményeknek, jogszabályoknak, valamint hogy rendelkezésre álljon a meghatározott mennyiségben és a megadott célnak maradéktalanul megfeleljen. 

Az áru átvételét (vásárlását) követően a garancia idő alatt a terméken jelentkező hibákért és sérülésekért az eladó felel.

Az eladó nem vállal felelősséget a hibákért, ill. a garancia nem vonatkozik a termékre, ha:

  • a vásárló maga okozta a hibát,
  • a vásárló az áru átvétele előtt tudott a hibáról,
  • a reklamáció ellentmond az áru jellegének, az áru szavatossági ideje lejárt,
  • a termék árára kedvezményt adtak,
  • a jótállási idő alatt az áru nem rendeltetésszerűen vagy túlzottan volt használva, vagy az áru élettartamának lejárta után keletkezett,
  • a vásárló vagy más személy átalakítási vagy más szándékkal beavatkozott az áruba vagy annak egy részébe.

A beérkezett panasztételről az eladó reklamációs visszaigazolást küld a vásárlónak, amelyben szerepel a reklamáció beérkezésének dátuma, milyen árura vonatkozik a panasz, mikor és hol vásárolták a terméket, milyen áron vásárolták és mi a hiba. Ha a vásárló az áru hibájára tesz panaszt, az eladó a reklamációt megfelelően megvizsgálja és azonnal, nehéz esetekben 3 napon belül dönt annak kezeléséről.

Az eladó a reklamációt a panasz keltétől számított legfeljebb 30 napon belül kezeli.

Panasztételi határidők

Amennyiben a termékre, annak csomagolására vagy jótállási jegyére nem szól hosszabb jótállási idő az Áruház az áru minőségét a vásárlástól számított 24 hónapig garantálja.

Ha a reklamált termék javítható, a jótállási idő annyi nappal hosszabbodik meg, amíg a javítás tart. Ha a reklamáció eredményeként az eladó a hibás terméket új árura cserélte, akkor az új jótállási idő az áru kiszállításának napjától, illetve az átvételtől számítódik.

Abban az esetben, ha a javítási igény nem a jótállási idő alatt történik, az Áruházra rótt felelősség elévül. A vásárló a reklamáció rendezését követően személyesen, telefonon vagy e-mailben kap tájékoztatást.

Fogyasztói jogok

A vásárló a jótállási idő alatt jogosan követelheti a hiba térítésmentes, megfelelő és gyors helyreállítását. Ha a hiba javítható, de a javítás után a meghibásodás újra ismétlődik és a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni, joga van az árut új árura cseréltetni vagy a vételárat visszakérni. A vásárlót ugyanazok a jogok illetik meg, mint hibátlan termék vásárlása esetén. A reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül az Áruház a hibás árut köteles megjavítja vagy új, hibátlan termékre cseréli. 

Azon javíthatatlan hibák esetén, amelyek nem akadályozzák a termék rendeltetésszerű használatát, a fogyasztót az áru árából ésszerű árengedmény illeti meg.

GDPR - ÁLTALÁNOS ADATVÉDELMI RENDELET

Jelen szabályzat az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”), a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), továbbá a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény („Grtv.”) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a bizonylatok kiállítását és megőrzését illetően) rendelkezéseit is egyidejűen veszi figyelembe. A szabályzat szükségesen rögzíti, hogy az általános alapelvek megtartása mellett az egyes ágazati jogszabályok által meghatározott ideig megőrzendő nyilvántartások (adatok) és okiratok értelemszerűen és szükségesen tartalmazhatnak személyes adatokat, amelyeknek a jogszabály által meghatározott ideig történő tárolása nem sértheti a személyek jogait.

Ezen törvény alapján a www.emishop.hu internetes áruház üzemeltetője vállalja, hogy a rábízott személyes adatokat ezen adatok tulajdonosának hozzájárulása nélkül semmilyen módon nem adja meg, és a rábízott személyes adatokat nem használja fel olyan kereskedelmi ajánlathoz, amely nem kapcsolódik a www.emishop.hu népszerűsítéséhez. Egyúttal vállalja, hogy az ügyfél kérésére személyes adatait indoklás nélkül is bármikor törli adatbázisából.

A vásárló a megrendelés elküldésével hozzájárulását fejezi ki ahhoz, hogy az Áruház feldolgozza és tárolja személyes adatait, amelyek az eladónak az új termékekről, a felkínált árukra vonatkozó kedvezményekről és promóciókról e-mailben, SMS-reklám formájában történő tájékoztatással kapcsolatos tevékenységéhez szükségesek, valamint a reklámozás egyéb formái és azok minden információs rendszerében történő feldolgozása, amely az új termékekről, a kínált árukra vonatkozó kedvezményekről és promóciókról szóló információk küldésére vonatkozik.

LETÖLTÉS: VISSZATÉRÍTÉSI ŰRLAP