Jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) alapjául a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései szolgálnak. Célja, hogy az Eladó (továbbiakban Áruház) és a Vásárló (továbbiakban Ügyfél) szolgáltatásnyújtással kapcsolatos kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozza. Rendelés leadásával az Ügyfél szerződést köt az Áruházzal, egyúttal kijelenti, hogy az Ügyfeleknek szóló tájékoztatásokat elolvasta és tudomásul vette.
A szerződés tárgya
A www.emishop.hu Webáruház (továbbiakban Áruház) lakberendezési cikkeket (továbbiakban Termék) árusít végfelhasználók számára a Vásárló megrendelése alapján.
A szerződéskötés (rendelés), személyesen, telefonon vagy e-mailben, elektronikus úton történik, magyar nyelven. A rendelés leadása az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget jelent. Az árlistában feltüntetett ár végleges (ÁFA-val). Az áru ára "raktári ár", tehát nem tartalmazza a szállítási költségét.
Az árut a GLS vagy a DPD futárszolgálatán keresztül juttatja el az Áruház a Vásárlóhoz. Az árakat az Áruház határozza meg a szállítási mód és az áru értékének a függvényében.
Szállítási idő és fizetési feltételek
Az áru kiszállításának általános időpontja utánvétes és bankkártyás megrendelés esetén az adott vagy azt követő munkanap. A feladást követően az árut a GLS vagy a DPD futárszolgálat szállítja ki az Ügyfél által megadott szállítási címre. A feladás a küldemény útját jelzi az Áruház raktárjából a GLS vagy DPD futárcégig. A megrendelések feldolgozása beérkezésük sorrendjében történik. Amennyiben a megrendelt áru a megrendelés időpontjában nincs raktáron, erről az Áruház a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatja.
Amennyiben az Áruház nem dönt másképp, a szállítási költség a Vásárlót terheli. Az eladó jogosult a megrendelést csak részben teljesíteni, de mindig csak a Vásárló beleegyezésével. Az Ügyfél köteles a kiszállított áru vételárát postaköltséggel együtt megtéríteni. Az Ügyfél az áru tulajdonjogát csak a teljes ár megtérítése napján szerzi meg. A számlát és az összes egyéb kísérő levelet az áruval együtt küldődik meg a Vásárlónak. Az Ügyfél és az Áruház közötti kapcsolattartás elsősorban e-mailen, ill. telefonon folyik.
SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS - 14 napon belül indoklás nélkül
A törvény értelmében Önnek joga van a szerződéstől 14 napon belül elállni, indoklás nélkül. Ez idő alatt visszaküldheti a terméket, és mi visszatérítjük Önnek a vásárlás összegét.
Megértjük, hogy néha a termék nem felel meg az elvárásoknak. Ezért nálunk lehetősége van 14 napon belül visszaküldeni a terméket, amennyiben:
-
a termék sértetlen és nem használt,
-
eredeti csomagolásban van, minden tartozékával együtt.
A visszaküldés díját a Vásárló állja, a csomagot az alábbi címre kell visszaküldeni: [semmit ide nevünk, cím] A termék visszaküldésére csak postai úton/futárszolgálattal van lehetőség. Személyes átvételre nincs lehetőség.
Töltse ki az áruvisszaküldési űrlapot, és adja meg benne a hiba vagy visszaküldés okának részletes leírását.
A pénzügyi jóváírás az áru kézhezvételét és ellenőrzését követően történik, legkésőbb 14 napon belül. Ha a vásárló a teljes rendelést visszaküldi, a termék árán felül a visszaküldési költséget is megtérítjük. Ha csak a rendelés egy részét küldi vissza, a visszatérítés csak a visszaküldött termékre vonatkozik, a szállítási költség a vásárlót terheli.
Egyedi méretre készült termékek és a szerződéstől való elállás joga:
Egyedi méretre készült termékek rendelése esetén – azaz a vásárló egyedi igényei szerint készült termékek esetén a 102/2014. (III. 13.) Korm. rendelet szerint:7. § (6) bekezdés c) pont – nem áll fenn a 14 napos indoklás nélküli elállás joga, mint a szokásos internetes vásárlá
A fogyasztó nem élhet elállási jogával, ha a szerződés tárgya:
- a fogyasztó egyedi igényei szerint készült termék,
- egyedi méretű termék,
- vagy kifejezetten egy fogyasztó számára készült termék.
E-shop
A megrendelés elküldése előtt a Vásárló köteles megismerni az adott áruház szerződési, üzletviteli és reklamációs feltételeit.
Az interneten leadott rendelések a Vásárlóra nézve az elküldést követően minden esetben kötelező érvényűek. A Vásárló által nem rendeltetésszerűen használt webáruházat ért károkért a Vásárló felel.
Záró rendelkezések
A fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről szóló 391/2015. sz. törvény értelmében a fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel élni, ha elégedetlen a panaszkezelés formájával, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait.
A fogyasztó jogosult az AVR-szervezet ADR megindítását kérni, ha az eladó a benyújtott kérelemre nemleges választ adott, vagy a feladástól számított 30 napon belül nem válaszolt.
Az itt található link az ADR-platformhoz vezet, amelyen keresztül a fogyasztó ADR indítását kérheti.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Jelen általános szerződési feltételek minden módosítása kizárólag írásban történik, és legkésőbb hatálybalépésének napján közzétételre kerül az eladó honlapján.
Az itt megjelenő általános üzleti feltételek 2010. szeptember 29.-től érvényesek.
PANASZKEZELÉSI POLITIKA
Panasztétel joga
Ha a megvásárolt áru sérült vagy hibás, a vevőnek jogában áll azt reklamálni. A helyes elbíráláshoz elengedhetetlen, hogy a reklamált áru tiszta, hiánytalan legyen és megfeleljen a higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek. A vásárló az áru használata során köteles az általánosan ismert szabályokon túl a jótállási jegyben, illetve az áru használati és gondozási utasításában meghatározott feltételeket megismerni, a leírtakat minden körülmények között betartani és annak megfelelően használni és karbantartani a terméket. Ha a meghibásodás vagy sérülés a nem rendeltetésszerű használatból ered, a garancia érvényét veszti.
REKLAMÁCIÓ
Termékgarancia – 2 év
Minden termékünkre 24 hónapos jótállást biztosítunk. Hiba vagy sérülés esetén a terméket megjavítjuk vagy visszatérítjük az árát, az érvényes reklamációs feltételek szerint. Átvétel után a Vásárló köteles a terméket leellenőrizni, és az esetleges gyártási hibákat azonnal jelezni.
Feltételek:
-
a termék legyen tiszta, sértetlen, teljes és higiéniai szempontból megfelelő állapotban,
-
mellékelni kell a kitöltött visszaküldési űrlapot, amely tartalmaz minden adatot.
Reklamáció esetén kérjük, töltse ki az áruvisszaküldési űrlapot, és adja meg benne a hiba vagy visszaküldés okának részletes leírását. A reklamációs eljárás a panasz és a reklamált áru szlovákiai raktárunkba történő beérkezésének napján indul. Ettől a naptól számítva legfeljebb 30 nap áll rendelkezésünkre az ügyintézésre.
Panaszát jelezze emailben az info@emishop.hu emailcímen, feltüntetve a megrendelés számát valamint a panasz okát. Írja meg, hogy mikorra küdhetünk futárt a termékért. Adja át a futárnak a csomagot. A termék visszaküldésére személyes átvétellel nincs lehetőség.
A pénzügyi jóváírás a panasz elbírálát követően történik, legkésőbb 14 napon belül. Jogosulatlan reklamáció esetén a visszaküldés költségeit a vásárló állja.
Az Áruház felelőssége
Az Áruház felelős azért, hogy az eladott áru minősége és a felhasználási adottsága rendelkezzen az általánosságban elvárt, az eladó vagy a gyártó által megadott tulajdonságokkal, megfeleljen a követelményeknek, jogszabályoknak, valamint hogy rendelkezésre álljon a meghatározott mennyiségben és a megadott célnak maradéktalanul megfeleljen.
Az áru átvételét (vásárlását) követően a garancia idő alatt a terméken jelentkező hibákért és sérülésekért az eladó felel.
Az eladó nem vállal felelősséget a hibákért, ill. a garancia nem vonatkozik a termékre, ha:
- a vásárló maga okozta a hibát,
- a vásárló az áru átvétele előtt tudott a hibáról,
- a reklamáció ellentmond az áru jellegének, az áru szavatossági ideje lejárt,
- a termék árára kedvezményt adtak,
- a jótállási idő alatt az áru nem rendeltetésszerűen vagy túlzottan volt használva, vagy az áru élettartamának lejárta után keletkezett,
- a vásárló vagy más személy átalakítási vagy más szándékkal beavatkozott az áruba vagy annak egy részébe.
A beérkezett panasztételről az eladó reklamációs visszaigazolást küld a vásárlónak, amelyben szerepel a reklamáció beérkezésének dátuma, milyen árura vonatkozik a panasz, mikor és hol vásárolták a terméket, milyen áron vásárolták és mi a hiba. Ha a vásárló az áru hibájára tesz panaszt, az eladó a reklamációt megfelelően megvizsgálja és azonnal, nehéz esetekben 30 napon belül dönt annak kezeléséről.
Az eladó a reklamációt a panasz keltétől számított legfeljebb 30 napon belül kezeli.
Panasztételi határidők
Amennyiben a termékre, annak csomagolására vagy jótállási jegyére nem szól hosszabb jótállási idő az Áruház az áru minőségét a vásárlástól számított 24 hónapig garantálja.
Ha a reklamált termék javítható, a jótállási idő annyi nappal hosszabbodik meg, amíg a javítás tart. Ha a reklamáció eredményeként az eladó a hibás terméket új árura cserélte, akkor az új jótállási idő az áru kiszállításának napjától, illetve az átvételtől számítódik.
Abban az esetben, ha a javítási igény nem a jótállási idő alatt történik, az Áruházra rótt felelősség elévül. A vásárló a reklamáció rendezését követően, telefonon vagy e-mailben kap tájékoztatást.
Fogyasztói jogok
A vásárló a jótállási idő alatt jogosan követelheti a hiba térítésmentes, megfelelő és gyors helyreállítását. Ha a hiba javítható, de a javítás után a meghibásodás újra ismétlődik és a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni, joga van az árut új árura cseréltetni vagy a vételárat visszakérni. A vásárlót ugyanazok a jogok illetik meg, mint hibátlan termék vásárlása esetén. A reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül az Áruház a hibás árut köteles megjavítja vagy új, hibátlan termékre cseréli.
Azon javíthatatlan hibák esetén, amelyek nem akadályozzák a termék rendeltetésszerű használatát, a fogyasztót az áru árából ésszerű árengedmény illeti meg.
GDPR - ÁLTALÁNOS ADATVÉDELMI RENDELET
Jelen szabályzat az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”), a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), továbbá a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény („Grtv.”) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a bizonylatok kiállítását és megőrzését illetően) rendelkezéseit is egyidejűen veszi figyelembe. A szabályzat szükségesen rögzíti, hogy az általános alapelvek megtartása mellett az egyes ágazati jogszabályok által meghatározott ideig megőrzendő nyilvántartások (adatok) és okiratok értelemszerűen és szükségesen tartalmazhatnak személyes adatokat, amelyeknek a jogszabály által meghatározott ideig történő tárolása nem sértheti a személyek jogait.
Ezen törvény alapján a www.emishop.hu internetes áruház üzemeltetője vállalja, hogy a rábízott személyes adatokat ezen adatok tulajdonosának hozzájárulása nélkül semmilyen módon nem adja meg, és a rábízott személyes adatokat nem használja fel olyan kereskedelmi ajánlathoz, amely nem kapcsolódik a www.emishop.hu népszerűsítéséhez. Egyúttal vállalja, hogy az ügyfél kérésére személyes adatait indoklás nélkül is bármikor törli adatbázisából.
A vásárló a megrendelés elküldésével hozzájárulását fejezi ki ahhoz, hogy az Áruház feldolgozza és tárolja személyes adatait, amelyek az eladónak az új termékekről, a felkínált árukra vonatkozó kedvezményekről és promóciókról e-mailben, SMS-reklám formájában történő tájékoztatással kapcsolatos tevékenységéhez szükségesek, valamint a reklámozás egyéb formái és azok minden információs rendszerében történő feldolgozása, amely az új termékekről, a kínált árukra vonatkozó kedvezményekről és promóciókról szóló információk küldésére vonatkozik.
LETÖLTÉS: VISSZATÉRÍTÉSI ŰRLAP